Home / טיפול רגשי / כיצד למצוא מטפל nlp ?

כיצד למצוא מטפל nlp ?

תחום הטיפולים הרגשיים הופך יותר נפוץ בשנים האחרונות ואנשים רבים בוחרים לפנות לטיפול רגשי מסוגים שונים על מנת לשפר את תחומי החיים שלהם ולהתמודד אחרת עם מצבים שונים בחיים. ישנם אנשים הסובלים ממצוקות רגשיות או בעיות גופניות שנובעות ממקור רגשי והם צריכים טיפולים רגשיים על מנת להתמודד ולרפא את הבעיות השונות ולהגיע לאושר ושלווה.

ישנם סוגים רבים של טיפולים רגשיים או טיפולים אנרגטיים רגשיים ביניהם למשל מיינדפולנס, טיפול שיחתי, הילינג, תטא הילינג ועוד. אחד הטיפולים המוכרים בתחום הרגשי הוא טיפול nlp. התחום עצמו משולב היום גם בקורסים, סדנאות והרצאות. מדובר בטיפול שלא מצריך פרטים וחוויות, כלומר המטופל לא צריך לשתף בתוכן ובזכרונות על מנת להצליח בטיפול. מטפל nlp עוזר למטופל להתמקד במבנה של הבעיה ולא בבעיה עצמה. בעזרת טיפול זה, לומדים איך האדם יוצר את הבעיה שלו ואיך לשנות את דפוסי החשיבה וההתנהגות ולמעשה לא מתמקדים בעבר.

תרגום המילה nlp עוסק באפשרות ליצור שנויים בתוכנית החשיבה האוטומטית שלנו באמצעות שפה מילולית וגם לא מילולית. כלומר, המטרה היא לשנות את החשיבה אליה אנחנו רגילים, אם היא לא מיטיבה איתנו. לרוב, טיפול של nlp מתחיל כאשר המטפל מבצע היכרות עם המטופל. מטפל nlp יכול לספר על עצמו ועל הרקע שלו וכן לשאול את המטופל מה הציפיות שלו מהטיפול ומה הוא היה רוצה לשנות. המטופל ידבר על הבעיה שלו וילמד כיצד ליצור דפוסי חשיבה חיוביים ורגשות חיוביים.

מטרתו של מטפל nlp היא ליצור שינוי אצל המטופל, כזה שיביא אותו למצב רגשי טוב יותר בחיי היומיום שלו. הטיפול עצמו מתייחס ליצירת השינוי הזה על ידי שיטות שונות וטכניקות שונות של הרפיה. באמצעות הרפיה, יכול המטופל להתחבר לתת המודע ולעולם הפנימי שלו. ישנם תהליכי שינוי שונים שאיתם עובד מטפל nlp עם מטופל והם למשל שינוי מחשבות, בניית ביטחון עצמי, עבודה על הדיבור הפנימי ועוד. במהלך הטיפולים המטופל לרוב יהיה במצב רפוי ושלוו על מנת לרתום את תת המודע לתהליך.

בטיפול עצמו ישתמש מטפל nlp בדמיון מודרך ובפסיכולוגיה חיובית ויעניק ארגז כלים עשיר למטופל על מנת למצוא את דרך הטיפול הטובה ביותר. כל מטפל עובד בשיטות מעט שונות ובגישות שונות. מטפל nlp לרוב יעסוק במגוון תחומי טיפול רגשי ויציע את הטיפול המתאים ביותר על פי הבעיה שמציג המטופל. כך למשל מטפל יכול להציע טיפול מיינדפולנס, ביואורגונומי, טיפולים אנרגטיים שונים ועוד. לרוב מטפל כזה יעבוד באופן עצמאי ולכן יתחזק אתר בו ניתן לקרוא מידע אודות תחומי הטיפול שלו, כיצד עובד תהליך טיפול של nlp ועל מה הוא מבוסס, מה משך כל טיפול וכמה טיפולים נדרשים. כמו כן ניתן לקרוא המלצות של מטופלים אחרים ולעיתים גם למצוא מחירים של כל טיפול.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *