Home / Uncategorized / איך מבצעים התקנת צנרת ביוב בבית?

איך מבצעים התקנת צנרת ביוב בבית?

התקנת צנרת ביוב בבית מתרחשת כאשר יש סתימה או כאשר הצנרת התפוצצה או כאשר יש איזושהי בעיה באטם המחבר בין צינור שקע לצינור התקע.

כאשר מבצעים התקנת צנרת ביוב שקע תקע בבית יש לשים לב למספר דברים. ראשית, יש לשים לב שמחברים בצורה נכונה וראויה את הצינור אחד לשני כדי לא ליצור בעיות של סתימה ונזילה. האטם שנמצא בראש צינור ביוב צריך להיות מחובר בצורה כזו שיהיה אטום בפני נזילות.

לעתים מתרחשת תקלה בתוך מערכת הביוב כתוצאה מליקוי בתוך צנרת ביוב. בשל כך יש צורך בביצוע התקנת צנרת ביוב חדשה כדי לפתור את הבעיה ולעתים הבעיה היא של רשות המים או מקורות כתוצאה מפיצוץ בצינור הביוב המרכזי אך תקלה זו קורית רק לעתים רחוקות. 

ברוב המקרים, כדאי להתייעץ עם אינסטלטור כדי לגלות את מקור הבעיה ולא לבצע את פעולת התיקון לבד אך אם בכל זאת הבעיה ברורה ונראית לעין אפשר גם לתקן זאת ללא סיוע של אינסטלטור.

כאשר מבצעים התקנת צנרת ביוב בבית, יש לשים לב שהחלק לא בורח מהמקום של חיבור שקע הצנרת לתקע הצנרת וכתוצאה מכך תתרחש נזילה. לעתים אפילו החלק שאוטם את הצינור בורח אל פנים הצינור וכתוצאה מכך הוא חוסם את הצינור מפני מעבר נקי של זרימה ומתוך כך נוצרת סתימה חמורה.

האטם הוא מין חתיכת בצורה טבעתית צבועה בשחור כדי שיהיה קל להבדיל בין הטבעת לשאר חלקי הצינור. האטם משמש לאיטום בין צינור תקע לצינור שקע כדי ליצור זרימה חלקה של מי ביוב. הצינור עצמו משמש למעין מוליך מסוים, כדי שמי הביוב יעברו בצורה תקינה אל הביוב המרכזי שנמצא מתחת לפני הקרקע. 

האטם צריך להיות בכיוון הנכון. כדי לדעת איזה כיוון הוא הוא הכיוון הנכון לאטם ניתן להבחין בכך שיש שני צדדים לאטם. הצד של השיפוע הוא הצד שבו צריך לחבר את הצינור שבו יש את הצד המשופע לצינור השני. כך התקנת צנרת ביוב תתבצע בצורה הטובה ביותר וללא בעיות. 

מסביב לאטם יש צורך לשים את משחת החלקה שחשובה מאוד לאטימות. יש לשים את המשחה על האטם ומבלי זה יהיה קשה מאוד לשים את החיבור כי אז האטם יכול לברוח. מאוד חשוב לשים לב שבעת החיתוך של הצינור יש לבצע חיתוך של 45 מעלות של שיפוע כדי שיהיה נוח וקל להכניס את הצינור. אם לא יתבצע חיתוך של הצינור בצורה הנ"ל יהיה קשה מאוד להכניס את הצינור לתוך הצינור השני.

לפי האמור לעיל, התקנת צנרת ביוב בבית היא לא משימה פשוטה ודורשת טכניקה ומיומנות מסוימת כדי לבצע את התקנת הצינור בצורה ראויה וללא בעיות. לכן, כדאי מאוד להיעזר במומחה אינסטלציה אשר יבצע את העבודה בצורה טובה וראויה וללא בעיות.

About admin

Check Also

מדוע חשוב לעבוד עם אינסטלטור מומחה ?

כמו בתחומים רבים, גם בתחום האינסטלציה חשוב לעבוד עם אינסטלטור מומחה ואמין שמבין היטב את התחום ואת הבעיות השונות והדרכים לטיפול בהן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *