Home / אינסטלטור / האם בעת איתור נזילה בצנרת יש צורך באינסטלטור כדי לתקן את הנזילה?

האם בעת איתור נזילה בצנרת יש צורך באינסטלטור כדי לתקן את הנזילה?

אינסטלטור הוא איש מקצוע אשר עוסק בתחום של מערכות ביוב ומים וכחלק מהעבודה שלו הוא מציע שירותי תיקון סתימות, נזילות, החלפת צנרות, ועוד. נזילה היא אחת הבעיות איתה מתמודדים בתים רבים והיא נובעת מפיצוץ בצינור או סדק שקורים כתוצאה מהתיישנות, בלאי או סיבות אחרות. לרוב מבחינים בנזילה באמצעות תלונות של השכנים, חשבון מים מנופח, קירות רטובים ועוד. כאשר מבחינים בנזילה, מזמינים איש מקצוע העוסק בתחום האינסטלציה או בתחום של איתור נזילה בצנרת ותיקונה. 

איתור נזילה בצנרת בעבר היה מורכב ומסובך וכדי להגיע לנזילה היה צורך לשבור קירות או רצפות ולמצוא את המקור שלה. כיום ניתן לאתר נזילות ולעיתים גם לתקן אותן ללא צורך בשבירת קירות ורצפות בזכות טכנולוגיות מתקדמות. איתור נזילה בצנרת יכולה להיעשות למשל על ידי מצלמה טרמית או באמצעות גז מיוחד. כך למשל, כאשר יש נזילה בבית, איש המקצוע העוסק באיתור נזילות בודק ראשית באיזו מערכת בבית מדובר. לאחר מכן הוא נעזר במצלמה הטרמית על מנת למצוא את הנזילה, על ידי שימוש באינפרא אדום שקולט טמפרטורות שונות. במקום בו יש נזילה בצנרת, המצלמה תראה צבעים אחרים ובכך ניתן לגלות היכן המקור לנזילה.

איתור נזילה בצנרת בעזרת מצלמה טרמית הוא תהליך יקר ולא תמיד יש צורך בו. לעיתים הוא לא יעיל ולעיתים אין צורך בשיטה כיוון שיש דרך אחרת לאתר את הנזילה. לרוב כאשר יש נזילה במקום פתוח כמו גינה או חצר, ניתן לאתר נזילות באמצעות גז. בשיטה זו משתמשים שמכשיר ייחודי שמאתר גז. אולם, במקרים רבים הצינורות נמצאים עמוק מדי באדמה ולכן נדרשת שיטה אחרת לאתר את הנזילה.

איתור נזילה בצנרת נעשה לרוב על ידי מומחה לאיתור נזילות או על ידי אינסטלטור. ישנם אנשי מקצוע שיציעו שירותים הקשורים באיתור הנזילה בלבד ואחרים יציעו גם תיקון שלה. 

המחירים של איתור נזילה בצנרת באמצעות שיטות שונות משתנים ונעים סביב טווח די רחב. המחירים תלויים באיש המקצוע עצמו, באזור השירות, במורכבות העבודה, בזמן העבודה, בסוג הנזילה ועוד. תהליך של איתור נזילה בצנרת יכול לארוך גם מספר שעות ועל ידי שימוש בכלים שונים, לכן המחירים אינם קבועים. אולם, ניתן לערוך סקר שוק ולהבין מה הממוצע של המחירים וכן לקבל הצעת מחיר מתאימה מאיש מקצוע.

ניתן למצוא כיום אנשי מקצוע רבים המציעים שירותים בתחום באמצעות האינטרנט. לרוב אינסטלטורים ומומחים לאיתור נזילות יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא אודות השירותים שהם מציעים, אודות תהליכי עבודה שונים וכן לקרוא חוות דעת והמלצות של לקוחות אחרים אשר נעזרו באנשי המקצוע. כמו נזילות, אינסטלטורים יכולים להציע שירותים רבים נוספים כמו תיקון דודי שמש ושיפוץ חדרי אמבטיה.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *